Szülőknek és gyerekeknek

Tanácsadások alkalmával bármilyen, gyermekük állapotát, fejlődését, fejlettségét érintő problémát megoszthatnak velünk nyugodt, bizalmas légkörben.

Célunk elsősorban az iránymutatás. A gyermekkor különböző szakaszaiban felmerülő viselkedés, magatartás kezelése sokszor nehézséget jelent a szülő számára, ebben szeretnénk iránymutatást segítséget adni. Ilyen nehézségek lehetnek az újszülött csecsemő viselkedése és az összeszokás, családdá alakulás nehézségei, szoptatással kapcsolatos problémák, a dackorszak, a kiskamaszkor, a serdülőkor, ezeknek az időszakoknak a sajátosságai és az ide vonatkozó szabályrendszer kialakítása, együtt fejlődés a gyermekkel.

Fontos a prevenció minden időszakban ezt érdemes szem előtt tartani. A korai érzelmi- és viselkedés-szabályozási problémák (regulációs zavarok), kapcsolati nehézségek, és egyéb korai testi-lelki problémakörök kezelését, enyhítését célozza meg, ezzel támogatva a kiegyensúlyozott szülő-gyermek kapcsolatot és a harmonikus fejlődés lehetőségét. A szülőkonzultáció, tanácsadás célja az, hogy az ilyen szabályozási nehézségek fennállása esetén támogatást nyújtson Önöknek, illetve segítse a mindenki számára elfogadható megoldások megtalálását. További cél a gyermek tüneteinek kezelésével párhuzamosan a szülők és a gyermek közötti kapcsolat megerősítése.

A szomatodráma egy olyan kreatív önismereti és gyógyító lehetőség, játék, ahol testi tüneteinket megjeleníthetjük és ezáltal kapcsolatba kerülhetünk érzelmeinkkel, belső világunkkal. A saját testünkről alkotott elképzeléseinket kivetíthetjük, ahol a szereplők megjelenítik azt a belső képet ahogy az bennünk megjelenik, ahogy látjuk ezt a térben, megismerhetjük benső világunkat és az őt alakító szereplőket. Alkotói szabadságunk és lehetőségünk nyílik arra, hogy kreatívan alakítsuk a megjelenő képet és bátran kísérletezzünk, játszunk vele.

Mindez gyógyító folyamatokat indíthat el szervezetünkben. A személyes kapcsolatfelvétel során megvalósul, a test üzeneteinek szeretetteli elfogadása, az érzelmi elakadások feloldása, az elénk táruló helyzet átrendeződése.

A gyógyító játékok során a testi tapasztalatainkra, tüneteinkre, betegségeinkre figyelünk, és engedjük, hogy a test bölcsessége irányítsa tudatosságunkat. Élőben, konkrét találkozások, konfliktusok, érzelmi átélések és cselekvések történnek, amivel elhárítjuk a gyógyulás belső akadályait és közelebb jutunk a vágyott testi-lelki harmóniához.

Ez a módszer lehetővé teszi, hogy az eddig saját magunk előtt is elzárt és fájdalmas érzéseinkkel találkozzunk, oldódhassanak és ne ők irányítsák tovább tudattalanul az életünket. Amik testi tünetek, betegségek formájában mutatkoznak meg és a mindennapi életminőségünket rontják.

A játék során mély érzelmi átéléssel oldjuk a feszültséget, gyengéden elhárítjuk a szükségtelenné vált akadályokat, így lehetővé tesszük, hogy az öngyógyítás folyamata lelki és testi szinten is elindulhasson. A folyamat segít önszeretetünk és önelfogadásunk gyakorlásában. Lehetőséget ad arra, hogy valódi, teherbíró, szeretetteljes kapcsolatot építhessünk ki önmagunkkal, testi, lelki szellemi és spirituális szinten egyaránt.

A valódi megoldás, kibékülés, megbocsátás, támaszadás a főszereplő testi folyamataiban, testi és lelki érzeteiben, érzéseiben megy végbe. Ezáltal elindulhat egy új energetikai mintázat, mely spontán, természetes, öngyógyító folyamatokat indít el.

A szomatodráma keretein belül egy olyan játékkuckót hoztunk létre a gyerekek számára ahol bármi megtörténhet velük mint álmaikban vagy a mesékben. Olyan helyzeteket teremtünk ahol inspiráljuk őket és kísérjük befelé a belső világuk felé itt a saját belső világukba személyes kapcsolatot alakítsanak ki a megjelent tüneteikkel. A játékos önismeret segítségével kijátsszák magukból azokat az érzéseiket amiket saját szavakkal kifejezni nem tudnak de a játékban van engedély rá hogy észrevétlenül megjelenjenek. A biztonságos megtartó tér lehetőséget ad nekik arra hogy megéljék és beszéljenek vagy csak csendben kimozogják magukból azokat a belső frusztráló megéléseket amikre nincsenek szavaik így a játék által elhárulnak az akadályozó tényezők és beindulnak az öngyógyító folyamatok. A szomatodráma módszer elemei mellett színesítjük az alkalmakat művészetterápiás, mozgásterápiás elemekkel, mesekártya használatával, szerepjátékokkal és a drámapedagógia egyes elemeit használva érjük a békés gyógyulás állapotát.

A gyermekeknél gyakran megjelenő pszichogén funkciók pl.: nem tud nyugton maradni egy pillanatig sem, nem tudja megjegyezni az utasításokat, haragban van a világgal vagy éppen csak dacosan hallgat, és nem felel, ha kérdezik. Rágja a körmét, esetleg nem eszik rendesen, még mindig bepisil, bekakil, rémálmai vannak, a közösség bohóca, visszahúzódó, félénk, figyelem-koncentráció nehézségei vannak, dadog, kényszeresen beszél, mozog, vagy furcsa hangokat ad, kitűnő tanuló volt eddig és most hozza a rossz jegyeket, és a viselkedése magatartása megváltozott, nem lehet ráismerni és még számtalan megjelenési formái vannak.

A Szomatodráma kiscsoportos alkalmakon meleg, biztonságos légkört teremtünk ahol szívesen vannak jelen, ahol elfogadjuk őket úgy ahogy vannak,és bárhogy is érzik magukat, vagy bármi is jelenik meg bennük itt szeretet és a tisztelet veszi őket körbe egy puha fészekben. Felidézzük a létezésünknek azt az eredendő formáját ahol a szabad, kreatív, játékos, kísérletező, kíváncsi, spontán, boldog gyerek énjük megjelenhet és teret kap és megÉLHETI ÖNVALÓJÁT.

A játékos öngyógyító Szomatodráma foglalkozások során megkeressük és hozzáférünk az én-erőforrásainkhoz, belső biztonságot, önbecsülést, önértékelést alakítunk, formálunk és az önszeretet és mások szeretete fontosságát éljük át.

Szülőként fontos feladataink vannak a nevelési helyzeteket jól lereagálni, “jól szeretni” a gyermekünket, biztonságos kereteket, szabályokat felállítani és azt következetesen betartani. A gyerek sose azt tanulja meg amit mondunk neki hanem azt amilyen példát mutatunk, ő egyszerűen másol minket. És itt jön egy fontos dolog a tudatosság.

Történetesen az, hogy tudjuk azt, hogy a hozott mintákat óhatatlanul átadjuk a gyerekeinknek amire ők reagálnak és a tükröznek minket. A tüneteket hordozzák amikkel nem csak az a dolgunk, hogy a gyerekeknél megjelenő tünetekkel foglalkozzunk hanem az is, hogy saját magunkban is oldjuk őket. A gyermekek a mi tanítóink és mindenkit bíztatok is rá, hogy bátran nézzen bele ebbe a tükörbe amit ők tartanak nekünk. A legtöbb amit magunkért és értük tehetünk, hogy foglalkozunk a saját nehezeinkkel. A szomatodráma felnőtt csoport remek lehetőség rá, vagy akár egyéni konzultációk, önismeret csoport, egyéni pszichológus ülések, nevelési tanácsadások keretében. A nyitottságunkkal, és a figyelmünkkel ráérezhetünk a vágyaikra, érzéseikre és talán könnyebb megfejtenünk közösen, hogy mit is üzennek nekünk a tüneteik által. Szülőként fotos, hogy nyitottak legyünk a változásra tudatosak a saját világunk működésére.

Fogadjuk el, hogy minden ami VAN az lehet, figyeljünk, hallgassunk a gyermekünk jelzéseire, és engedjük meg neki, hogy kifejezze az érzéseit mert ha elnyomja az betegséggé formálódik. Szakemberként a gyermekkel való foglalkozás részét hozzá tudjuk tenni ez egy csapatmunka és a szülőkre is szükség van mert ha a környezete nem változik és visszakerül a gyermek mindig ugyanabba a helyzetbe, ő egyedül képtelen megváltoztatni azt a világot és ezzel a belső világa is visszaváltozik. Mert ő még gyerek és körülveszik őt a felnőttek, akik tekintélyt parancsolóan egyengetik az életét a maguk módján és a tanult mintáik alapján. Ami, halkan jegyzem meg a gyermeknek lehet, hogy éppen nagyon nem jó.

Szomato-játékkuckó programra hívjuk szeretettel azoknak a szülőknek a gyerekeit akiknek testi-lelki-viselkedésbeli nehézségeik vannak a mindennapokban és akkor is ha nincs csak szeretne egy közösségben eltölteni pár önfeledt órát.

Itt a helye a gyermekednek ha szeretnéd, hogy felszabadult, jókedélyű, elégedett, derülátó, problémamentes, mosolygós, szabad és boldog legyen és kijátssza magából a szorongást, bátran beszélhessen az érzéseiről és elmondhassa, ami neki fáj, ami zavarja őt, kapcsolatba kerüljön a megjelenő testi tüneteivel, és ezáltal beindulhassanak öngyógyító folyamatai.

Akkor ez a program nektek szól!

Ajánlott korosztály: 5 -11 évesek, a csoportok külön korcsoportok szerint indulnak.

A gyógyító játékokban megoldást keresünk a gyermek problémájára, reményt adunk neki, segítünk abban, hogy az energiáit a tünetek helyett a saját fejlődésére fordíthassa.

Az “öngyógyító játékok” során a gyermek megoldási stratégiákat, eszköztárat kaphat arra, hogy a hétköznapokban megjelenő nehézségeit hogyan kezelje, lesz egy megoldási palettája amiről kiválaszthatja a megfelelőt a hétköznapi történésekben és a foglalkozások segíthetnek a szorongások csökkenésében, bizonyos tünetek enyhítésében, viselkedési megnyilvánulások eltűnhetnek, enyhülhetnek.

A gyermeket bátorítjuk, hogy használja saját belső megérzését, erejét, önbecsülését, bátran képviselje önmagát, cselekedjen és találja meg a megoldásait.

A masszázs története több ezer évre nyúlik vissza, jótékony hatásait a világ számos pontján felismerték. Az indiai ayurveda, a kínai orvoslás, az antikvitásban kiemelkedőnek számító egyiptomi gyógyászat, az ókori görögök - beleértve a modern orvostudomány atyját, Hippokratészt is - mind ismerték és használták a módszert.

Mai rohanó világunkban a masszázsról legtöbbünk a fokozott stressz, a mozgásszegény életmód, az ülő munka kapcsán hall leginkább. Ez nem véletlen, elvégre ezen problémák népbetegséggé váltak az elmúlt évtizedekben. Az életmód ilyen szintű megváltozásához, felgyorsulásához testünk nem volt képes alkalmazkodni, ebből kifolyólag a mentális- és lelki hatásokon kívül, a mindennapokat megnehezítő fizikai problémákkal is szembe kell néznünk. A nyak-, váll-, hát-, és derékfájással alighanem mindannyian találkoztunk már, sokaknál gyakorlatilag mindennapossá váltak. Ennek egyik oka a szomatizáció, amikor a feldolgozatlan lelki problémák, a stressz tüneteit testünkön hordozzuk. - Erre kifejezetten ajánlott oldó módszer még a szomatodráma is. - Legtöbbünk esetében ez egy bizonyos testrészt érint, ahol "gyűlik a stressz". A leggyakoribb ilyen pontok az állkapocs, nyak, vállöv (különösképp a csuklyás izmok), derék, csípő és a talp. A mozgásszervi problémák mellett számos belgyógyászati stressz betegség is ismert.

A gyakori idült fájdalmak másik oka fiziológiás, a sok ülés, nem megfelelően beállított szék/íróasztal, hanyag testtartás, nem elegendő testmozgás, mind hozzájárulnak a kialakuláshoz.

A masszázs ezen kiváltó okok mindegyikét hatékonyan képes kezelni. Segíti a relaxációt, nyugalmi- és boldogság hormonokat szabadít fel, párologtató segítségével vagy illóolajos masszázs olajokkal és krémekkel aromaterápiás kezeléssel remekül kombinálható. Ezen kívül a fiziológiás elváltozásokat célzottan kezeli az izomcsomók, feszült izmok lazításával, a renyhe izmok gyúrása és tonizálása pedig segít visszaállítani a sorvadt, nem használt izmok funkcióit. Ez mindannyiunk számára kellemes és hasznos módja ezen fájdalmak leküzdésének.

Amiben a gyógymasszázs eltér a hagyományos wellness masszázsoktól, az a különböző mozgásszervi betegségek célzott kezelése: sport sérülések (rándulások, ficamok, törések), gerinc betegségek (sérv, gerinc ferdülés, meszesedés, csigolya- és porckorong bántalmak), tenisz- és golfkönyök, lúdtalp, ízületi kopások, alagút szindrómák és számos egyéb reumatológiai és ortopédiai betegség esetén kiváló kezelési módszer. Csökkenti a fájdalmat, javítja az életminőséget, lehetetlennek hitt mozgástartományokat és mozgásformákat újra élvezhetünk a segítségével. Csecsemők és gyermekek esetében különösen hatékony prevenciót jelenthet (pl. lúdtalp, gerincferdülés), valamint alkalmas csípőficam, izomtónus problémák, izomfeszülés, akár szorulás vagy letapadt tüdő váladék okozta panaszok kezelésére is.

Ellenjavallatok: lázas állapot, aktív gyulladásos folyamat (pl. arthritis aktív szakaszban), terhesség első- és harmadik trimesztere, menstruáció első két napja.

JógaMóka

Mi is az a gyermekjóga?

NEM vallás, NEM sport! Kreatív örömteli mozgás, mely komplex módon fejleszti a gyermeket testi-lelki-szellemi szinten.

A gyermekjóga érzelemközpontú mozgásforma.

A foglalkozások középpontjában a mozgás áll, ugyanakkor minden pillanatát átszövi a játékosság és a mese. A kisgyermek értékrendjét a mese alakítja, így nagy hangsúly kerül az adott óra mese keretére.

A gyermekjóga órákon alkalmazott mozgásgyakorlatok mindig a gyermekek életkori sajátosságaihoz igazodnak. Az óvodás gyerkőc a mesei keretnek köszönhetően a mesevilágban jógázik, ahol ő a főhős, a mese szereplője, s drámajátékon keresztül jóga gyakorlatok segítségével eljógázzuk a szituációkat, szerepeket. Az óvodai jógában a játék és a nagymozgások elemei jelennek meg, amelyek követik az idegrendszer érését, ezáltal komplex mozgásfejlesztés történik.

Iskoláskorban a legfontosabb jóga gyakorlatok a testtartás javító ászanák, amelyek rendszeres gyakorlása megelőzi a tartáshibákat, erősíti a gerinc melletti izmokat, cél továbbá a helyes légzés alkalmazása, az érzelmi intelligencia fejlesztése, mesékkel.

Az érzelmi intelligencia fejlesztésének alapjait gyermekkorban lehet leghatékonyabban fejleszteni. Az EQ összes eleme (önbizalom, kitartás, önkontroll, odafigyelés, türelem, empátia, motiválhatóság, konfliktusmegoldás, együttműködési képesség) megtalálható a jóga rendszerében, mozgáselemei segítik az érzelmi intelligencia fejlesztését, megtanítják a gyermeket érzelmei irányítására.

Hogyan zajlik egy gyermekjóga óra?

A foglalkozások 45 percesek. Az órák aktív, játékos mozgással telnek. A köszöntést, bemelegedést követően többféle mozgás gyakorlatokat végeznek a gyerekek, mint:

  • nyújtó és hajlító gyakorlatok
  • helyes testtartás kialakítását elősegítő gyakorlatok
  • állatutánzó nagymozgások
  • keresztező mozgások
  • idegrendszer érését elősegítő gyakorlatok (gurulások, ugrások, forgások, stb.)
  • légzőgyakorlatok
  • koncentrációt fejlesztő gyakorlatok
  • nagymozgásos játékok
  • érzelmi intelligenciát fejlesztő játékok
  • relaxáció
  • beszélgetőkör

Jelentkezz

Hamarosan....

A család és az otthoni környezet meghatározó szerepet játszik a gyermek mozgás-alapú fejlesztésének eredményességében. A család a szocializáció, így a társas készségek fejlődésének elsődleges színtereként egyedülálló és pótolhatatlan közeg - az itt szerzett élményeink egy életen át elkísérnek minket. Amennyiben a család működése képes alkalmazkodni a gyermek igényeihez, kialakítani a fejlődést elősegítő szokásokat és kereteket - és egyben hátrahagyni azokat, amelyek esetleg hátráltatják ezt a folyamatot - azzal megteremtik az alapot ahhoz, hogy a gyermek sikerrel leküzdje a nehézségeit.

A pszichológiai konzultációs alkalmak keretein belül lehetőség van számos olyan témát körüljárni, amelyek mind a gyermek fejlődése, mind pedig a harmonikus családi élet szempontjából relevánsak - legyen szó akár párkapcsolati elakadásról, a szülők közti együttműködés vagy kommunikáció nehézségeiről, gyermeknevelést érintő kérdésekről, vagy a családi rendszer működési zavarairól. A folyamat során arra törekszünk, hogy feltárjuk az elakadások lehetséges okait, illetve a családban nevelkedő gyermek/gyermekek és a szülők számára is ideális kereteket, szokásokat és interakciós mintákat építsünk ki, amelyek hozzájárulhatnak a kiegyensúlyozottabb családi élethez, és ezáltal a gyermek fejlődéséhez.

A mozgás-alapú fejlesztés kiegészítő terápiájaként hasznos lehet, ha a gyermek is részt vesz játék- és/vagy meseterápiás szemléletű alkalmakon, amely jelentősen hozzájárul a belső feszültségek, konfliktusok vagy a szorongás oldásához, illetve a kiváltó okok feltárásához. A cél, hogy mind a gyermek, mind a szülők megtalálják a pozitív változás elindításához és fenntartásához szükséges belső erőforrásokat és eszközöket.